piatok 9. novembra 2012

Rok inak

Včera som bola na Fóre o firemnej filantropii organizovanom nadáciou Pontis. Zúčastnila som sa prvýkrát a program ma príjemne prekvapil. K téme filantropia pristupoval z rôznych pohľadov a každý si mohol nájsť to svoje. 

Organizátori sa nás tiež snažili do programu aktívne zapojiť, keď sme spoločne v skupinách riešili prípadové štúdie. Moja skupina s označením jablká sa venovala otázke "Ako namotivovať viac zamestnancov?". Za tých 20 minút sme síce nenašli univerzálne riešenie, no potvrdilo sa mi viacero názorov a skúseností, ktoré som získala pri organizácii dňa dobrovoľníctva vo firme, v ktorej pracujem. O tom niekedy nabudúce. :-) 
Okrem toho som vďaka tejto aktivite lepšie spoznala ľudí z môjho tímu a získala ďalší Vitamin B, ako vravia Rakúšania. A teda Beziehungen - vzťahy. A napokon aj vitamín C, lebo sme ozajstné jablká na stole mohli aj  zjesť. :-)

Čo by som ale trochu vyčítala programu a jeho skladbe, je paradoxne (a teraz si budem odporovať :-) ) až prílišná všehochuť a tak sme sa témam nevenovali do hĺbky, ale len okrajovo. No samotní organizátori veľakrát zdôraznili, že by chceli, aby nás včerajší deň najmä inšpiroval a nabil pozitívnou energiou a aspoň pri mne sa im to podarilo. Žijeme predsa len v informačnej dobe, tak si koniec koncov informácie môžem aj sama dohľadať, ak ma niečo zaujalo. :-)

Jedna prezentácia ma zaujala predsa len o niečo viac ako tie ostatné. Bol to príbeh Tomáša Pavlíka, ktorý sa zúčastnil nadačného programu spoločnosti Vodafone s názvom Rok inak.
V rámci tohto programu môžu seniorní odborníci z rôznych oblastí stráviť rok prácou na plný úväzok v neziskových organizáciách podľa vlastného výberu, pri čom dostávajú taký istý plat, aký mali dovtedy. 
Neziskové organizácie tak získajú na rok motivovaného profesionála, ktorého by si inak nemohli dovoliť. Podľa mňa win-win situácia pre všetky strany. 
Najmä v čase, keď sa ľudia veľakrát cítia pri našom rýchlom životnom tempe a vysokom pracovnom nasadení vyhorení, alebo sú na pokraji vyhorenia, chcú a potrebujú zmenu a zároveň by chceli niekomu pomôcť, mi to príde ako vynikajúca myšlienka. Výborná alternatíva k úteku do Indie v snahe nájsť  samého seba. Čo ale tiež vôbec neodsudzujem. :-)
Odborníci na jednotlivé oblasti môžu posunúť svoje know-how jednotlivým neziskovým organizáciám a zúročiť tak svoje skúsenosti z komerčnej sféry. A pri tom sa venovať spoločensky prospešným aktivitám. 

Tlieskam nápadu nadácie Vodafone.







1 komentár:

  1. Ten Vodafone idea je genialny . Zobrali princip sabbatical a dali mu novy spin . Parada :)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...