piatok 13. júla 2012

Fínske leto

Dlhšie som premýšľala, kedy uverejniť tento príspevok, ale až dnes pri pohľade z okna na upršané počasie nastal ten správny čas.
Pred pár rokmi som bola v lete vo Fínsku za kamarátkou, ktorú som stretla na Erasme v Nemecku. Počas dvoch týždňov sme striehli, kedy teplomer ukáže teplotu nad 20 stupňov a prestane aspoň na chvíľu pršať. Tak ako ostatní Fíni, aj my s kamarátkou sme vtedy hneď utiekli z mesta do letného domčeka pri jednom z tisícich jazier. Takýto domček má takmer každá fínska rodina.
Letné domčeky majú jednoducho zariadané, v mnohých z nich nie je elektrina, iba tečúca voda. A samozrejme sauna. Tá nemôže chýbať. Medzi jednotlivými domčekmi je veľká vzdialenosť, takže ľudia majú súkromie.
Zabudnite na televízor, mikrovlnky alebo na hocičo, čo vám "zabije" čas, alebo urýchli úkony. Ste tam len vy, vaši priatelia a krásna, takmer nedotknutá príroda.
Na letný domček sme si vyhradili tri dni. Aj to som v duchu namietala, že prečo tak dlho, keď tam "nič" nie je. Nakoniec sme ostali päť dní a ostala by som aj dlhšie, ale návšteva ďalšej kamarátky sa už viac odložiť nedala.
Čítali sme si, saunovali sme sa, kúpali sa po saune v jazere pri mesačnom svite a voda vôbec nebola ľadová.
Tak, ako som si oddýchla a vypla tam, sa mi nepodarilo ešte nikde inde.

Ďakujem Sohvi.














































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...